Regulamin
Wersja 1.4
§1 Postanowienia Ogólne
- Niniejszy Regulamin jest wzorcem umownym i określa warunki, zasady oraz sposób świadczenia Usług Spark przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika. Warunkiem świadczenia Usług Spark jest przeczytanie i akceptacja postanowień Regulaminu.
- Celem Usług Spark jest umożliwienie Użytkownikom m.in. odbioru e-paragonu lub innego dokumentu potwierdzającego transakcję realizowaną u Partnera oraz dokonywanie płatności w punktach sprzedaży stacjonarnej oraz w sklepach internetowych Partnerów z wykorzystaniem Aplikacji na urządzenia mobilne.
- Usługa świadczona jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Czasem właściwym dla Usługodawcy jest CET (Central European Time).
- Regulamin obowiązuje od dnia 03 sierpnia 2022 r.
- Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć w następujący sposób:
- Administrator Danych / Usługodawca – Platforma Detalistów Sp. z o. o., ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa, NIP 5213796333 , REGON 368414541, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000697156, z kapitałem zakładowym 40 000 zł, wpłaconym w całości,
- Aplikacja – oprogramowanie Usługodawcy występujące samodzielnie lub jako element oprogramowania udostępnianego bezpośrednio przez Partnera dostępne po zainstalowaniu przez Użytkownika na urządzeniach mobilnych podłączonych do Internetu lub uruchamiane bezpośrednio w przeglądarkach internetowych,
- Dostawca Usług Płatniczych – PayPro Spółką Akcyjną z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego po numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4.500.000,00 zł, w całości opłaconym, wpisaną do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/2014, jako Krajowa Instytucja Płatnicza, operator systemu Przelewy24, regulamin: https://www.przelewy24.pl/regulamin.
- e-paragon – paragon fiskalny w postaci elektronicznej, tj. dokument elektroniczny, którego zakres reguluje Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących oraz Rozporządzenia MPiT w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące,
- Kod SMS – jednorazowe hasło weryfikacyjne,
- Konto – zbiór zasobów i ustawień zapisanych w bazie danych Usługodawcy dla tego rodzaju Użytkownika,
- Osoba Trzecia – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej w rozumieniu przepisów prawa polskiego inna niż Użytkownik i Usługodawca,
- Partner – podmiot współpracujący z Usługodawcą, u którego Użytkownik może skorzystać z dostępnych Usług Spark. Lista Partnerów dostępna jest na stronie internetowej: https://spark.pl/regulamin/partnerzy.
- Polityka Prywatności – określa sposób przetwarzania danych w Aplikacji, stanowiąca załącznik nr 1 do Regulaminu,
- Regulamin – niniejszy dokument,
- Rejestracja – czynność warunkująca założenie Konta Użytkownika w Aplikacji i późniejsze korzystanie z wszystkich Usług przez Użytkownika,
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
- Siła Wyższa – zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym (żywiołowym), na którego wystąpienie nie ma wpływu Usługodawca (np. pożar, wybuch, awaria zasilania, trzęsienie ziemi, powódź, oberwanie chmury, zamieszki, działania organów cywilnych lub wojskowych, wojna, akty terroryzmu (w tym cyberterroryzmu), cyberataki (np. DDOS), działania lub/i zaniechania operatorów sieci teleinformatycznych, inne zdarzenia losowe,
- Umowa – umowa o świadczenie Usług zawarta pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą na zasadach określonych w Regulaminie,
- Usługa / Usługa Spark – usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Aplikacji przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika zgodnie z przepisami prawa oraz na zasadach określonych w Regulaminie,
- Użytkownik – osoba korzystająca z Aplikacji,
§2. Wymagania techniczne
- Do prawidłowego działania Aplikacji wymagany jest dostęp do sieci Internet. W przypadku Aplikacji instalowanej na urządzeniach mobilnych konieczne jest posiadane odpowiedniego systemu operacyjnego, którego minimalna wersja określona jest zawsze w sklepie Google Play (dotyczy systemu Android) lub App Store (dotyczy systemu iOS). Dodatkowo dla części funkcjonalności Aplikacji instalowanej na urządzeniach mobilnych wymagany może być moduł NFC lub aparat. Do prawidłowego działania Aplikacji uruchamianej bezpośrednio w przeglądarkach internetowych zalecane jest korzystanie z najnowszych wersji kompatybilnych przeglądarek internetowych, tj.: Google Chrome, Microsoft Edge, Safari.
- Ze względów bezpieczeństwa zalecane jest korzystanie z najnowszych wersji oprogramowania, w szczególności z najnowszych systemów operacyjnych na urządzenia, na których Użytkownik korzysta z Aplikacji.
- Aplikacja instalowana na urządzeniach mobilnych wymaga każdorazowo podania kodu PIN Aplikacji przy uruchomieniu, jeżeli na telefonie Użytkownika nie ma włączonych zabezpieczeń systemowych przed nieautoryzowanym dostępem do telefonu.
- Pobranie Aplikacji oraz aktualizacje Aplikacji wymagają połączenia z siecią Internet.
- Wsparcie oraz pomoc techniczna świadczone są przez Usługodawcę drogą elektroniczną przez adres e-mail: kontakt@spark.pl.
- Usługodawca nie udziela wsparcia w zakresie użytkowania jakichkolwiek usług poza tymi, które oferuje za pośrednictwem Aplikacji.
§3. Rejestracja
- Rejestracja w Aplikacji wymaga podania numeru telefonu komórkowego i podania Kodu SMS otrzymanego na ten numer telefonu oraz akceptacji Regulaminu.
- Po pomyślnym zakończeniu Rejestracji następuje automatyczne logowanie w Aplikacji i możliwe jest pełne korzystanie z Usług.
- Użytkownik jest zobowiązany do podania swojego prawdziwego, tj. zgodnego ze stanem faktycznym i prawnym, numeru telefonu, co do którego ma prawo się posługiwać.
- Rejestracja wymaga podania polskiego numeru telefonu z prefiksem +48.
§4. Zakres i rodzaj świadczonych Usług
- Usługi świadczone Użytkownikowi w Aplikacji są bezpłatne.
- W sytuacji, gdy Użytkownik przed rozpoczęciem świadczenia Usług realizował zakupy i odbierał u Partnera współpracującego z Usługodawcą e-paragony powiązane z numerem jego telefonu, to po Rejestracji Usługodawca może wyświetlać Użytkownikowi w Aplikacji historię jego e-paragonów wydanych przed Rejestracją bazując nad umowie powierzenia przetwarzania danych zawartej z Partnerem.
Płatności
- Funkcja płatności jest dostępna u Partnerów, którzy zawarli odpowiednią umowę z Dostawcą Usług Płatniczych.
- Realizacja płatności z wykorzystaniem Aplikacji wymaga od Użytkownika akceptacji regulaminu Dostawcy Usług Płatniczych na etapie dodawania środka płatniczego.
- Podstawowym środkiem płatniczym dostępnym w Aplikacji są karty płatnicze, natomiast Usługodawca może udostępnić inne środki płatnicze obsługiwane przez Dostawcę Usług Płatniczych. Lista aktualnie obsługiwanych środków płatniczych znajduje się w Aplikacji.
- W procesie dodawania karty płatniczej karta Użytkownika zostaje tymczasowo obciążona kwotą nie większą niż 1,00 zł.
- Usługodawca pełni rolę dostawcy usług technicznych, który inicjuje realizację płatności na żądanie Partnera i/lub Użytkownika obciążając środki płatnicze Użytkownika kwotą wynikającą z umowy zawartej między Użytkownikiem oraz Partnerem, za których realizację odpowiada Dostawca Usług Płatniczych.
- Po dodaniu środka płatniczego względy bezpieczeństwa wymagają utworzenia kodu PIN Aplikacji (dana autoryzacyjna), który służy do potwierdzania transakcji w ramach Aplikacji. Kod PIN Aplikacji nie jest widoczny w Aplikacji i należy go zapamiętać. Kod PIN Aplikacji można zmieniać w Aplikacji. Kod PIN Aplikacji nie powinien być tożsamy z kodem PIN karty płatniczej Użytkownika. Użytkownik zamiast kodu PIN Aplikacji dla celów uwierzytelniania może używać dodatkowych funkcji biometrycznych udostępnianych przez producentów urządzeń mobilnych, wówczas Użytkownika obowiązują dodatkowo warunki użytkowania i informacje o przetwarzaniu danych właściwych dostawców.
- Płatność możliwa jest w dwóch trybach Spark oraz Spark Express. Tryb Spark Express jest dostępny u wybranych Partnerów.
- Użytkownik weryfikuje dane dotyczące płatności i w razie niezgodności powinien zgłosić tę informację do Partnera.
- Blokada płatności nastąpi jeżeli Użytkownik błędnie wpisze kod PIN Aplikacji 3 razy. W celu odblokowania funkcji płatności po trzykrotnie błędnie wpisanym kodzie PIN Aplikacji należy podać kod SMS otrzymany od Usługodawcy. Blokada płatności może nastąpić niezależnie od Usługodawcy jeżeli Dostawca Usług Płatniczych stwierdzi naruszenie Regulaminu lub prawa (np. kradzież tożsamości). W takim wypadku należy skontaktować się z Dostawcą Usług Płatniczych w celu zdjęcia blokady.
- Użytkownik może samodzielnie lub poprzez Usługodawcę dezaktywować funkcjonalność płatności poprzez usunięcie dodanych środków płatniczych w Aplikacji.
- Użytkownik w przypadku utraty telefonu jest zobowiązany wyrobić duplikat karty sim w możliwie jak najszybszym czasie by odzyskać kontrolę nad Kontem.
- W przypadku zwrotu produktu lub reklamacji transakcji opłaconej przy użyciu Aplikacji, Partner jest uprawniony do dokonania Użytkownikowi zwrotu należności w gotówce.
E-paragony
- Aplikacja umożliwia odbiór oraz przechowywanie e-paragonów dla transakcji realizowanych u Partnerów udostępniających usługę e-paragonu.
- Korzystanie z funkcji e-paragonów jest niezależne od metody płatniczej.
- W przypadku płatności Aplikacją odbiór e-paragonu odbywa się w sposób automatyczny o ile Partner wydaje e-paragony, w przypadku płatności inną metodą może być konieczne poinformowanie osoby realizującej sprzedaż u Partnera o chęci odbioru e-paragonu lub postępowanie zgodnie z krokami ustalonymi przez Partnera.
- Użytkownik może usuwać e-paragony dodane do Aplikacji.
- Użytkownik otrzyma od Partnera paragon fiskalny w postaci elektronicznej, jeżeli Partner przewiduje taką możliwość. Użytkownik na etapie zakładania Konta wyraża zgodę na otrzymywanie paragonów fiskalnych w postaci elektronicznej od Partnerów, co jest równoznaczne z brakiem otrzymywania paragonów fiskalnych w wersji papierowej w momencie zakupu u Partnera z użyciem Aplikacji. Udzielona Zgoda może zostać cofnięta w każdym czasie poprzez usunięcie Konta.
- Użytkownik korzystając z Aplikacji uznaje należny mu paragon fiskalny za skutecznie wydany, gdy zostanie on elektronicznie dostarczony do Usługodawcy. Usunięcie e-paragonu z Historii w Aplikacji przez Użytkownika nie wpływa na skuteczność jego wcześniejszego wydania.
- Usługodawca przyjmuje wydawany przez Partnera paragon fiskalny w postaci elektronicznej, przechowuje go dla Użytkownika oraz zapewnia mu dostęp do wizualizacji jego treści przez okres minimum 6 lat od jego wydania.
Przekazywanie danych firmowych
- Użytkownik w ramach Aplikacji może wpisać numer NIP oraz inne dane firmowe, które mogą być przekazywane Partnerowi podczas transakcji.
- Użytkownik decyduje w Aplikacji, do której transakcji mają być przekazane Partnerowi dane firmowe.
- Partner może wykorzystać otrzymane dane do umieszczenia na paragonie fiskalnym lub do wydania faktury.
- W przypadku płatności Aplikacją w punktach stacjonarnych przekazanie danych firmowych odbywa się w sposób automatyczny, w przypadku płatności inną metodą może być konieczne dodatkowe poinformowanie obsługi Partnera o chęci przekazania danych firmowych oraz postępowanie zgodnie z otrzymanymi od obsługi Partnera wytycznymi.
Usługi dodatkowe
- Użytkownik może mieć możliwość skorzystania z funkcji Usługi dodatkowej za pośrednictwem Aplikacji.
- Użytkownik ma możliwość zakupu e-bilet autostradowego e-TOLL:
- skorzystanie z zakupu e-biletu autostradowego e-TOLL wymaga od Użytkownika podania wymaganych danych dotyczących pojazdu, trasy przejazdu oraz wskazania daty i godziny początku ważności e-biletu,
- Aplikacja umożliwia zakup e-biletu autostradowego e-TOLL wyłącznie dla pojazdów lub zespołów pojazdów będących pojazdami lekkimi (tj. o dopuszczalnej masie całkowitej nie większej niż 3,5t oraz motocykli),
- Usługodawca działa w oparciu o odrębną umowę na wydanie Biletów Autostradowych, w imieniu i na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, który pobiera opłaty za przejazd autostradą na państwowych odcinkach na podstawie i na zasadach określonych w Ustawie z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 2268, z późn. zm.),
- Aplikacja umożliwia dokonanie zwrotu zakupionego e-biletu autostradowego e-TOLL do początku okresu jego ważności. Próby zwrotu e-biletu autostradowego po rozpoczęciu jego okresu ważności będą odrzucane. W przypadku braku możliwości zwrotu e-biletu autostradowego Użytkownik może wnieść sprzeciw bezpośrednio do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia odmowy dokonania zwrotu opłaty za przejazd autostradą,
- brak możliwości zakupu e-biletu autostradowego w Aplikacji nie zwalnia Użytkownika z obowiązku wniesienia opłaty za przejazd autostradą. Informacje na temat dostępnych alternatywnych względem Aplikacji form wniesienia opłat za przejazd autostradą znajdują się na stronie internetowej etoll.gov.pl prowadzonej przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej.
- Użytkownik ma możliwość przekazania środków w ramach usługi darowizn w Aplikacji (dalej: „Darowizny”):
- Przekazanie Darowizny jest możliwe na rzecz fundacji i innych organizacji realizujących cele pożytku publicznego lub na cele kultu religijnego (dalej „Organizacja”),
- Przekazanie przez Użytkownika środków na rzecz Organizacji stanowi darowiznę w rozumieniu przepisów prawa cywilnego,
- Darowizna może być przekazana wyłącznie w formie pieniężnej, z wykorzystaniem dostępnych w Aplikacji metod płatności bezgotówkowych,
- Użytkownik może wskazać dowolną kwotę Darowizny w ramach limitów dostępnych w Aplikacji,
- Darowizna nie podlega zwrotowi z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa,
- Darowizny mogą być realizowane w ramach zbiórek prowadzonych na rzecz wybranych Organizacji lub na realizację określonego celu (dalej „Zbiórka”) przez Fundację Siepomaga z siedzibą w Poznaniu, NIP 7831681710 (dalej „Siepomaga”), lub bezpośrednio na rzecz Organizacji wskazanych pod adresem https://spark.pl/regulamin/organizacje. Szczegółowe zasady przekazywania Darowizn przez Siepomaga na rzecz wskazanych przez Użytkownika Zbiórek określa regulamin Siepomaga dostępny na https://siepomaga.pl/regulamin,
- Użytkownik może zobaczyć potwierdzenie wykonania Darowizny w Aplikacji.
§5. Czas trwania Umowy. Rozpoczęcie i zakończenie świadczenia Usług
- Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji Regulaminu. Rozpoczęcie świadczenia Usług rozpoczyna się po pomyślnym dokonaniu Rejestracji.
- Użytkownik może wypowiedzieć Umowę w dowolnym czasie. Dyspozycję usunięcia konta należy zgłosić w Aplikacji korzystając z odpowiedniej opcji dostępnej w sekcji menu „O aplikacji”. Po weryfikacji Użytkownika, zostanie on wylogowany, a jego Konto zostaje zawieszone na 30 dni (w tym czasie Użytkownik może jeszcze korzystać z Aplikacji). Przed usunięciem Konta Użytkownik powinien pobrać ważne e-bilety autostradowe e-TOLL w formie pdf aby mieć do nich dostęp. Po tym okresie Konto zostaje usunięte, chyba że Użytkownik w okresie tych 30 dni zaloguje się ponownie do Aplikacji co będzie równoznaczne z cofnięciem dyspozycji usunięcia Konta.
- Użytkownik będący konsumentem ma prawo w ciągu 14 dni od rozpoczęcia świadczenia dostępu Usługi odstąpić od Umowy bez podania przyczyny. W tym celu należy postąpić jak określono w ust. 2 powyżej. Nie jest wymagane przesyłanie żadnych dodatkowych oświadczeń. W przypadku, jeżeli jednak konsument chciałby wysłać oświadczenie, wzór znajduje się w załączniku nr 2 do Umowy.
- Usługodawca może wypowiedzieć Umowę w trybie natychmiastowym i odpowiednio usunąć Konto Użytkownikowi w formie jednostronnego oświadczenia woli w przypadku naruszenia prawa przez Użytkownika lub/i rażącego naruszenia Regulaminu przez Użytkownika, w szczególności, jeśli naruszenie ma charakter powtarzalny.
- Usunięcie Konta powoduje dla Użytkownika utratę wszelkich danych, w tym historii wszelkich transakcji dokonanych przy użyciu Aplikacji, tj. e-paragonów oraz e-biletów autostradowych e-TOLL.
§6. Prawa i obowiązki Użytkownika
- Użytkownik ma prawo do:
- zarządzania swoim Kontem,
- korzystania z Aplikacji, w tym Usług zgodnie z Regulaminem,
- kierowania zapytań do działu pomocy technicznej lub/i wnoszenia reklamacji,
- wypowiedzenia Umowy na zasadach określonych w Regulaminie,
- odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od rozpoczęcia świadczenia Usługi (jeśli jest konsumentem).
- Użytkownik zobowiązuje się:
- posługiwać się danymi lub/i danymi osobowymi, co do których ma pełne prawo posługiwania się (nie może naruszać praw osób trzecich),
- uprzednio sprawdzić czy spełnia wymagania techniczne do korzystania z Aplikacji, w tym Usług,
- nie korzystać Aplikacji w sposób zakłócający funkcjonowanie Usług,
- ustawić zabezpieczenia systemowe przed nieautoryzowanym dostępem do telefonu i nie udostępniać ich osobie trzeciej,
- ustawić kod PIN Aplikacji inny niż zabezpieczenie, o którym mowa w pkt. d powyżej, nie przekazywać go osobie trzeciej, nie przechowywać go na telefonie,
- korzystać z Aplikacji, w tym Usług zgodnie z przeznaczeniem, zgodnie z prawem, zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz zasadami współżycia społecznego. Zabrania się, w szczególności korzystania z Aplikacji w celu prowadzenia działalności terrorystycznej, sabotażowej bądź innej działalności przestępczej jak i dokonywania jakichkolwiek naruszeń prawa oraz popełniania deliktów. Nie wolno dodawać żadnych niepełnych, fałszywych lub niedokładnych informacji o sobie ani żadnych informacji o jakiejkolwiek innej osobie, podszywać się pod żadną osobę ani wprowadzać w błąd co do tożsamości lub powiązań z jakąkolwiek osobą lub organizacją ani nie dodawać żadnych informacji, które mogą wprowadzić w błąd jakąkolwiek osobę,
- aktualizować dane, w tym dane osobowe poprzez wprowadzenie zmian na swoim Koncie,
- nie podejmować jakichkolwiek działań, które są niezgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa bądź dobrymi obyczajami, a także naruszających dobra osobiste innych Użytkowników, osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy albo innych Użytkowników lub osób trzecich,
- nie uzyskiwać dostępu do Kont innych Użytkowników, które nie są zarządzane przez Użytkownika,
- nie generować nadmiernego lub nieproporcjonalnego obciążenia łącz i innej infrastruktury, w oparciu o którą dostępna jest Usługa,
- nie udostępniać innym Użytkownikom i osobom trzecim swojego Konta.
- Prawa i obowiązki przysługujące Użytkownikowi nie mogą być przeniesione na innych Użytkowników lub / i osoby trzecie. Oznacza to, że Użytkownik nie może przekazać / odsprzedać / zbyć swojego Konta na rzecz innego podmiotu. Usługodawca jest wyłącznym podmiotem uprawnionym do świadczenia Usług na rzecz Użytkownika.
§7. Prawa i obowiązki Usługodawcy
- Usługodawca nie ingeruje w żadne Konto Użytkownika i zgromadzone na nim informacje za wyjątkiem gdy Użytkownik go o to poprosi z uwagi na problemy techniczne.
- Usługodawca ma prawo do:
- informowania Użytkowników, drogą elektroniczną, o nowych funkcjonalnościach Aplikacji lub ważnych powiadomieniach związanych z Aplikacją,
- pytania Użytkowników o ogólną opinię i poziom zadowolenia korzystania z Aplikacji, w tym Usług oraz działania pomocy technicznej. Opinie mogą być zbierane w formie pytań lub systemu ocen Aplikacji,
- badania sposobu korzystania z Aplikacji, w szczególności poprzez zbieranie anonimowych informacji pozwalających udoskonalać Usługi funkcjonalnie i technicznie (np. rozdzielczość ekranu, system operacyjny, sposób korzystania z Aplikacji),
- według własnego uznania, zmienić właściwości, funkcjonalności Usług, jeżeli nie powoduje to obniżenia jakości realizowanej Usługi na rzecz Użytkownika,
- usunięcia Konta Użytkownika w przypadkach określonych Regulaminem.
- Usługodawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, aby zapewnić należyte świadczenie Usługi w sposób stały i nieprzerwany.
- Usługodawca zastrzega możliwość czasowej niedostępności całości bądź części Aplikacji, w tym Usług z przyczyn technicznych, w szczególności związanych z konserwacją lub wprowadzaniem zmian. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby ta niedostępność była możliwie najmniej uciążliwa dla Użytkownika.
- Usługodawca może podejmować inne czynności i działania na zasadach określonych w Regulaminie.
§8. Odpowiedzialność
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania związane z korzystaniem z Aplikacji, w tym Usług.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
- niepoprawnie wpisane dane przez Użytkownika,
- brak dostępu do sieci Internet przez Użytkownika albo ograniczenia w jego dostępności,
- ograniczenia lub/i nieprawidłowe działanie oprogramowania albo urządzeń należących do Użytkownika, które stanowią podstawę do korzystania z Aplikacji, w tym Usług,
- brak realizacji lub częściową realizację Usług dodatkowych na rzecz Użytkownika jeżeli wynika to z działania lub/i zaniechania Użytkownika lub podmiotu świadczącego na rzecz Użytkownika Usługę dodatkową lub podmiotu trzeciego, na którego działanie nie miał wpływu Usługodawca,
- poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, które spowodowane zostały na skutek ujawnienia przez Użytkownika dostępu do zabezpieczeń systemowych przed nieautoryzowanym dostępem do telefonu, do Konta lub danych autoryzacyjnych (np. kod PIN Aplikacji, zabezpieczenia biometryczne urządzenia mobilnego),
- poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, które spowodowane zostały na skutek działań bądź jego zaniechań, w szczególności poprzez nieprawidłowe korzystanie z Aplikacji lub podjęte decyzje zakupowe,
- poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, który naruszył prawo bądź postanowienia Regulaminu, a któremu Usługodawca zablokował Konto albo usunął Konto,
- poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, które spowodowane zostały na skutek działania lub/i zaniechania osób trzecich niezwiązanych warunkami Umowy, a na które nie miał wpływu Usługodawca,
- poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, które spowodowane zostały na skutek zaistnienia Siły Wyższej,
- poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika w wyniku utraty danych jeżeli nastąpiło to w wyniku działania/zaniechania Użytkownika lub osób trzecich lub na skutek wystąpienia Siły Wyższej,
- płatności realizowane przez podmiot określony w §4 ust. 6 Regulaminu oraz sposób przetwarzania danych, w tym danych osobowych w związku z realizacją transakcji,
- poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Użytkownika, na skutek przekazania danych osobowych Użytkownika przez podmioty upoważnione na podstawie właściwych przepisów prawa do ich przetwarzania,
- linki odsyłające do stron internetowych osób trzecich. Strony te należą i są zarządzane przez ich administratorów bądź odpowiednio usługodawców. Usługodawca nie odpowiada za dostępność oraz jakość tych stron.
- Użytkownik na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność korzysta z Aplikacji, w tym Usług. Usługi dostępne są w stanie „takim jakim są”. Usługodawca nie gwarantuje spełnienia oczekiwań Użytkownika w konkretnym zastosowaniu Aplikacji.
- Usługodawca nie ma wpływu na to w jaki sposób Użytkownik korzysta z Aplikacji.
- Dostawca Usług Płatniczych odpowiada za przetwarzanie i ochronę danych osobowych oraz innych danych przekazywanych mu przez Użytkownika w celu zrealizowania płatności.
- Usługodawca w przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia albo uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze udostępnionych danych, w tym danych osobowych przez Użytkownika, skontaktuje się z Użytkownikiem w celu wyjaśnienia sprawy oraz nakaże usunięcie danych lub/i zablokuje Konto albo w ostateczności usunie Konto. Usługodawca w tym celu kieruje się przepisami prawa i procedurą blokowania zgłoszonego naruszenia, która go obowiązuje przepisami prawa.
§9. Reklamacje
- Reklamacje prosimy składać, w terminie 30 dni od dnia odnotowania szkody, (np. wadliwego działania Usługi) drogą elektroniczną do pomocy technicznej. W zgłoszeniu należy wskazać:
- numer telefonu powiązany z Kontem,
- możliwie dokładny opis nieprawidłowości (uwzględniając czas i miejsce wystąpienia),
- ewentualne wskazanie sposobu rozstrzygnięcia reklamacji.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje w najszybszym możliwym terminie, nie dłuższym niż 14 dni.
- Za dzień wniesienia reklamacji przyjmuje się dzień wpływu do Usługodawcy zgłoszenia reklamacyjnego.
§10. Ochrona Danych Osobowych
Szczegółowe informacje na temat sposobu przetwarzania danych osobowych oraz prywatności znajdują się w Polityce Prywatności.
§11. Prawa własności intelektualnej
- Wszelkie prawa do Aplikacji, oraz zawartości Usług należą do Usługodawcy.
- Zabrania się korzystania z Aplikacji, w tym materiałów Usług w sposób naruszający uprawnienia Usługodawcy lub/i osób trzecich. W przypadku odnotowania naruszenia prawa własności intelektualnej, Usługodawca podejmie odpowiednie kroki prawne skierowane wobec naruszyciela.
- Oznaczenie “Spark” w formie słownej oraz graficznej identyfikuje jeden z produktów Usługodawcy, który funkcjonuje w obrocie gospodarczym bez ograniczeń czasowych i terytorialnych. “Spark” jest nazwą handlową Usługodawcy, zgłoszoną do rejestracji jako znak towarowy.
- Zabronione jest rozpowszechnianie bez pisemnej zgody Usługodawcy jakichkolwiek elementów Aplikacji, Usług, w tym w szczególności jako zrzuty ekranu. Nie wolno usuwać, zakrywać, uniemożliwiać odczytanie znaków towarowych, informacji o prawach autorskich lub innych oznaczeń dotyczących praw własności intelektualnych. Zabronione jest także wszelkie kopiowanie, obrót, rozpowszechnianie, modyfikacja zawartości Aplikacji jak i Usług, w tym tworzenie dzieł zależnych wykorzystywanych bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
§12. Postanowienia końcowe
- Usługodawca udostępnia treść Regulaminu przed założeniem Konta oraz umożliwia zapoznanie się z nim na trwałym nośniku. Regulamin dostępny jest również na stronie internetowej pod adresem https://spark.pl/regulamin/.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Każdy dokument oznaczony jest datą, od której obowiązują jego postanowienia.
- O każdej, istotnej zmianie warunków Umowy, Użytkownik zostanie poinformowany w Aplikacji, na co najmniej 14-dni przed planowanym wejściem w życie nowego regulaminu.
- W przypadku, o którym mowa powyżej, Użytkownik ma prawo rozwiązać Umowę do czasu planowanego wejścia w życie nowego regulaminu. Niezgłoszenie chęci rozwiązania Umowy bądź jej nie rozwiązanie do tego czasu poczytuje się za zgodę Użytkownika na świadczenie Umowy, na zasadach zgodnych z nowym regulaminem.
- Zmiana zakresu lub/i rodzaju Usług nie naruszająca Regulaminu nie stanowi istotnej zmiany warunków Umowy.
- W razie otrzymania przez Usługodawcę urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczonych przez Użytkownika lub związanej z nimi działalności Usługodawca niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- W razie zmiany lub/i unieważnienia wskutek prawomocnego orzeczenia sądu, któregokolwiek z postanowień Regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy.
- Usługodawca zgłasza gotowość do rozwiązywania sporów w trybie ugodowym, w tym dochodzenie roszczeń w trybie pozasądowym ADR (Alternative Dispute Resolution). W takim przypadku prosimy o składanie skarg za pomocą strony: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL. Podmiot uprawniony, do którego można skierować skargę zależy od wyboru konsumenta. Rejestr w Polsce takich podmiotów wraz z danymi teleadresowymi oraz adresem strony internetowej można znaleźć tutaj https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem korzystającym z Aplikacji nie jako konsument będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy.
Załącznik 1. Polityka prywatności dostępna na stronie https://spark.pl/polityka-prywatnosci
Załącznik 2. Wzór odstąpienia od Umowy.